Wainy

~ Kampen mot toppen ~

Sorry..

..för dålig uppdatering idag men har typ bara 2 veckor kvar till skolan börjar igen. Då vill man ju njuta av den lilla tid som finns kvar av sommarlovet, right? ;)
Red iallafall lite dressyr med Aquarius för någon timme sedan. Vi övade lite tempoväxlingar, samlade gångarter och allmänna dressyrövningar.
Vi började skritta fram med långa tyglar i ca 10-15 minuter. Då gjorde vi också lite volter, serpentiner med 3 och 4 bågar, snett igenom, rakt upp osv. När jag kände att han var mjuk och fin kortade jag tyglarna och övade mer halter. Det hade han rätt mycket problem med, han har sjukt svårt att stå stilla har jag märkt! Så det gjorde vi ett tag tills han klarade det tillräckligt bra. Då började vi trava och göra halter där med. Av någon konstig anledning lyssnade han direkt där! Vet inte hur han kunde lyssna sådär rakt av men aja. Bra var det :D
När det var klart gjorde jag lite tempoväxlingar i trav. Då ökade jag på långsidorna och kortade på kortsidorna. Gjorde även samlad trav vilket han kunde direkt. Kingen av dressyr eh? Haha nejmen.
Fattade därefter galopp och gjorde fler övningar, fick han väldigt fint på tygeln också! Övade mer halter där och galopp från halten. Först fattade han inte alls vad jag menade och travade något steg innan galoppen kom. Men i efterhand förstod han och gjorde det, lätt som en plätt ;) Ökade och kortade galoppen som gick som smort.
När vi övat olika övningar, där ibland t.ex skänkelvikningar, skrittade jag av honom. Fatta vad fin han var idag! Han brukar alltid tramsa på dressyrbanan men nejnej. Inte idag! :D
Är så stolt över vår fina kille.
 
<-- Aquarius och vår röda outfit
 
Vad tycker ni om lite längre inlägg om ridpassen? Bra/dåligt? Varför tycker du som du tycker?
Kommentera!
 
Kram :D
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: